ZeynZeyn

Paola Antonucci Soprano

Vincitrice di numerosi Concorsi Internazionali di canto quali il Toti Dal Monte, il Mario Del Monaco, l’Europa Musica di Massa Carrara, il Vincenzo Bellini e quello di Gütersloh, Paola Antonucci che ha già fatto il suo debutto da solista a soli tredici anni al Teatro Marrucino di Chieti con un’Aria da camera di Bellini “La Farfalletta”, fa il suo esordio nell’Opera nel 1990 al Teatro della Ciudad di Città del Messico nella parte di Gilda del Verdiano Rigoletto.
Da qui l’esibizione nei più prestigiosi teatri d’Opera italiani ed esteri, primo fra tutti il Teatro San Carlo di Napoli che la vede protagonista assoluta nel Don Pasquale di G. Donizetti; seguiranno i debutti in altri ruoli protagonistici al Teatro Regio di Parma, il Teatro Massimo di Palermo, Teatri comunali di Firenze, Bologna, Ferrara, Ravenna e Modena, Festival di Pesaro, e gli StaatsOper di: Stoccarda, Francoforte, Braunschweig, Hannover; teatri dell’Opera di: Helsinki, Praga, Budapest; Schauspielehaus di Berlino, Theatre du Chatelet di Parigi; Teatro Reale di Madrid; Gayarre di Pamplona; Teatro dell’Opera di New Delhi e Mumbai; l’Opera di Seul; New National Theatre, Suntory Hall e Bunkamura di Tokio.
La sua vocalità e musicalità le hanno consentito di affrontare un ampio repertorio operistico che spazia dal Barocco al Novecento.
Ha collaborato con direttori d’orchestra di grande spicco, quali: G.Kuhn, S.Accardo, A.Guingal, D.Oren, D.Renzetti, D.Bartoletti, L.Jia, T.Hengelbrock, A.Zedda, R.Alessandrini, O.Dantone, S.Ranzani, F.Carminati, C.Rovaris, E.Müller, P.Maag, Y.Kovacef; e registi come: R.DeSimone, G.Landi, L.Puggelli, G.Cobelli, E.Scola, C.Gavras, D.Krief, L.Mariani, B.Montresor, P.L.Pizzi, solo per citarne alcuni.
Le sue spiccate doti sceniche e la sua scioltezza nei movimenti che le derivano dalla sua attività giovanile pluripremiata come atleta di ginnastica artistica, l’hanno portata ad avvicinarsi anche al repertorio operettistico in cui queste doti sono indispensabili.
Debutta, quindi, nel 1999 nell’Operetta Barbablu di J.Offenbach al Teatro Verdi di Trieste, polo importante famoso per l’Operetta.
E’ solo l’inizio, perché seguiranno i ruoli de la Zingara ne La Contessa Maritza (E.Kalman); La Bella Giretti ne Il Paganini (F.Lehar); Valencienne ne La Vedova Allegra (F.Lehar) produzione ripetuta con successi in altri importanti teatri; Adele ne Il Pipistrello o Die Fledermaus (J.Strauss), ruolo cantato anche in lingua originale al Festival di Kufstein e registrato in CD per l’Arte Nova.
In aggiunta alla sua intensa attività operistica ed operettistica, Paola Antonucci si è cimentata anche nel repertorio concertistico e Liederistico eseguendo brani di: Vivaldi, Mozart, Schubert, Debussy, Berlioz e Strauss.

2016

Empty tab. Edit page to add content here.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

The Adobe Flash Player is required for video playback.
Get the latest Flash Player or Watch this video on YouTube.

Winner of several International Competitions in singing such as Toti Dal Monte, Mario Del Monaco, Europe Music in Massa Carrara, Vincenzo Bellini and that of Gütersloh, Paola Antonucci who has already made her debut as a soloist at the age of thirteen at the Teatro Marrucino of Chieti with a chamber Aria from Bellini’s “Farfalletta”, makes her debut in Opera in 1990 at the Teatro de la Ciudad of Mexico City in the role of Gilda in Verdi’s Rigoletto.
Hence the performance in the most prestigious Italian and foreign Opera theaters; first of all the Teatro San Carlo of Naples with the leading role in G. Donizetti’s Don Pasquale, followed by the debuts in other leading roles at the Teatro Regio of Parma, the Teatro Massimo of Palermo, the municipal Theaters of Florence, Bologna, Ferrara, Ravenna and Modena; the Festival of Pesaro; the StaatsOper of: Stuttgart, Frankfurt, Braunschweig, Hannover; the Opera theaters of: Helsinki, Prague, Budapest; the Schauspielehaus of Berlin, the Theatre du Chatelet of Paris; the Teatro Reale of Madrid; the Gayarre of Pamplona; the Opera theater of New Delhi and Mumbai; the Opera of Seoul; the New National Theatre, the Suntory Hall and the Bunkamura of Tokio.
Her vocality and musicality have allowed her to take on a wide opera repertoire ranging from Baroque to the Twentieth century.
She has worked with conductors of great prominence, such as: G.Kuhn, S.Accardo, A.Guingal, D.Oren, D.Renzetti, D.Bartoletti, L.Jia, T.Hengelbrock, A.Zedda, R.Alessandrini, O.Dantone, S.Ranzani, F.Carminati, C.Rovaris, E.Müller, P.Maag, Y.Kovacef; and directors such as: R.DeSimone, G.Landi, L.Puggelli, G.Cobelli, E.Scola, C.Gavras, D.Krief, L.Mariani, B.Montresor, P.L.Pizzi, just to name a few.
Her outstanding acting abilities and her fluency in the movements come from her award-winning youth activity as an athlete in artistic gymnastics and took her to get closer also to the operetta repertoire in which these qualities are indispensable.
She made her debut then in 1999 in the Operetta Bluebeard by J.Offenbach at the Teatro Verdi of Trieste, an important center for the Operetta.
It is just the beginning because other roles will follow: the Gypsy in Countess Maritza (E.Kalman); Bella Giretti in Paganini (F.Lehar); Valencienne in The Merry Widow (F.Lehar), production that was repeated with success in other major theaters; Adele in The Bat or Die Fledermaus (J.Strauss), a role that was also sung in the original language at the Festival of Kufstein and recorded on CD for the Arte Nova.
In addition to her busy opera and operetta activities, Paola Antonucci engaged in the concert and Lieder repertoire performing songs of: Vivaldi, Mozart, Schubert, Debussy, Berlioz and Strauss.